Bohusgranit...

Det har gått fyra veckor sedan min rygg blev opererad och nu börjar det skönjas ljus i tunneln…Morfinet är så gott som ”utslussat” så nu är det bara alvedon som gäller och nu funkar halva dagar sittande eller stående utan att bli som en ”mäla” och på måndag så börjar jag jobba halvtid eftersom det är lite klent på mätsidan i semestertider.

 

Jag kan ju rapportera att med hjälp av svärfar Göran så hämtade vi bohusgraniten i går som Wena fixade till vår sommarstuga...hatten av för Wena och tack för hjälpen svärfar Göran för rattningen av bilen i fem timmar medans jag halvlåg som passagerare delar av turen.

Bohus Granit är ju berömt för sin hårdhet och resterna av de nedlagda stenhuggerierna i Sotenäs finns fortfarande kvar så är det otroligt häftigt att kommit över slipade trappsteg till nya dasset på Mors Torva. I Hunnebostrand kan man även beskåda den bohusgranit som Hitler beställt för sitt segermonument. Eftersom segern för Hitler uteblev så användes graniten för att forma en badplats vid Hunnebostrand som numera i folkmun kallas för Stenbryggan eller Kärringbadet.

 
Bohusgranit till dasset på Mors Torva...
 

Eftersom vädret ej är på vår sida till midsommar så delger jag er en film av Bollnäskillen Ingemar  istället. Varning för skratt!!! Ta ej efter Ingemar till helgen!

 

Trevlig midsommar bloggläsare!

 

Vill ni… så hörs vi…

 

Kommentera här: