14 belägringar..aldrig intagen!

Det är kvaltider i bandyns värld och på torsdag drar det igång på allvar för både toppen och botten i elitseriebandyn. SM-slutspelet går in i semifinalspel och i min värld så är det väntade lag som ska göra upp om finalplatserna i Tele2 arena. SAIK plockar nog Hammarby ganska lätt och lite mer osäkert är Västerås mot Villa, men jag håller på mitt tips jag delade med er för några veckor sedan: Sandvikens AIK vs Västerås SK spelar final.

 

Mitt tips satt som en fläskläpp vilka lag som tar sig till kvalet från allsvenskan och man får ta av sig hatten för Falu BS som har skrivit historia genom att ta sig till kval som nykomling. Min önskan om lottningen för ”Kungälvsgruppen” satt också som en fläskläpp samtidigt som vi fick in sju rätt på V75 på tipset på jobbet så det har varit en skön känsla under söndagen. Nu börjar allvaret för Kungälv att ta sig tillbaka till elitserien för spelschemat är tufft…6 matcher på 12 dagar och det börjar mot Katrineholm på torsdag (26/2) för att sedan möta Nässjö hemma på lördag (28/2). Hela kvalcirkusen avslutas tisdag 10/3 på Skarpe Nord…Slaget kan börja om elitserieplatserna (Bohus fästning)…se Kungälvs häftiga ”nät-tifo” inför helgens första hemmamatch mot Nässjö:

 

 14 belägringar..aldrig intagen!

 

 

Spelschema ”Kungälvsgruppen:

26/2  Katrineholm – Kungälv...Resultat: 4-8 (2-6).

28/2  Kungälv – Nässjö...Resultat: 6-1 (3-0)

3/3  Kungälv – Tillberga...Resultat: 4-2 (3-0)

5/3  Tillberga – Kungälv

7/3  Nässjö – Kungälv

10/3  Kungälv - Katrineholm

 

 

I den andra kvalgruppen blir det ännu hetare med Sirius, Ljusdal, Gripen och Falu BS. Mitt tips är att Gripen byter plats med Ljusdal till nästa års elitserie.

 

Hur går det för GBK då i slutspelet i Div 2 Norrland grupp A. Enlig rapport från djupt ner i arkivet så har GBK en match kvar och det är direktavgörande mot Karlsbyheden till helgen. De hade chansen i helgen mot Söderfors att fixa segern, men de fick på nöten i Gästrikland…7-4 slutade matchen. Jag tror att GBK fixar det mot Karlsbyn eftersom Micke Danielsson, Anders Hagberg mfl har dammat av ”rören” för att ge en hjälpande hand. Kalla även på ”Gränges exporterna” till säsongens sista match!

 

 

Vill ni… så hörs vi…

Kommentera här: