När fibern kom till byn...

Händelserik vecka har gått och förra helgen hade vi storfrämmande av Joanna & Tommy som kom hit för att jobba vid Mors Torva. Flytbryggan justerades in och landgången sattes på plats så nu är det bara att köra som tusan med det övriga. Vi hann även med att slå hål i projektet med reparation av uthuset och bygget av nya dasset…

 

Veckans ”snackis” på Björkås är Telias planer på att gräva fram fiber till de som önskar hänga på ”kommunikationsracet”. Ca 20 000 kostar det att få fibern ansluten och enl. ”förståsigpåare” så är det ett bra pris. Hänger man ej på nu så blir det att kosta 34 000 efter detta race ??? Jag har beslutat att ta det eftersom jag idag kör både Boxer och Telia via adsl. Jag bör kunna sanera lite abonnemang när jag får lite krut i fiberboxen för både bredband, tv osv…sedan så tror jag vårt hus är lite attraktivare i framtiden när vi ska sälja. Min uppmaning: Anslut… Fiber till folket !!!!

 

Nu är det valborg och förberedelserna vid Norhyttans brasa vid hyttbacken i full gång. Göte Lindh har avanserat i organisationen och i år är han ansvarig för tändningen av brasan. Jag blir lite orolig över ”synkningen” av det miljövänliga fyrverkeriet (plastkuddstrampningen) och framför allt över tändningen av brasan samtidigt kören ska sjunga. Vad det gäller tändningen är jag ganska säker på att Göte ej använder näver, träull och tändvätska när han tänder utan det lutar nog åt spillolja, diesel och bildäck eftersom han kör den hårda metoden. Eftersom SMHI väntar regn så blir det nog den sistnämnda metoden för att få fyr på brasan när kören ska sjunga i våren. Hoppas bara ingen grillar korv i dieselångorna.

 

Majbrasa på Hyttbacken i Norhyttan.

 

 

På bandyfronten så är ”silly season” i full gång och Tobbe har inte skrivit på än för Kungälv pga semestern i Brasilien. Jag antar att förhandlingar pågår och efter helgen så bör det bli klart med hans ”bandyplaner” i kombination med hans jobb på Bringen. Vem vet så kanske spelar han för någon Dalaklubb kommande vinter…varför inte Gränges BK!

 

Enl GBK´s hemsida och DT så har GBK tackat jaaa till div 1 spel och då hoppas man att de ej drar sig ur i elfte timmen. Samarbete med IK Heros pratas det om och jag undrar om det finns några spelare som GBK har nytta av i Smebacken...vi får se vad som händer i bandysvängen.

 

Kvällens musik blir en ny låt som jag hörde på radion tidigt en morgon. Håll till godo och ha en bra valborgsmässoafton...

 

Vill ni…så hörs vi…

Kommentera här: